Hamile Pilatesi Antalya – Antfit Spor Merkezi

Hamile Pilatesi Antalya – Antfit Spor Merkezi

Hamile Pilatesi Antalya – Antfit Spor Merkezi

Hamile Pilatesi Antalya – Antfit Spor Merkezi

Hamile Pilatesi

Bir bebeği dünyaya getirmek, hiç şüphesiz dünyanın en muhteşem olaylarından birisidir. Ancak bu sürecin bazı zorlukları olduğu da herkes tarafından kabul edilir. İşte bu yüzden, gebelik döneminde rahatlatıcı ve faydalı egzersizler yapılması, uzmanlar tarafından tavsiye edilir. Gebelik ve egzersiz denildiği zaman, hemen herkesin aklına ilk olarak pilates gelir. Antalya gebe pilatesi olarak da bilinen bu egzersizler, gerek hamilelik sürecini gerekse de doğumu son derece olumlu etkiler. Birçok faydası olduğu neredeyse bütün uzmanlar tarafından kabul edilir. İşte bütün bu nedenlerden dolayı kadınların söz konusu egzersize olan ilgisi her geçen gün biraz daha artmaktadır.

Öncelikle pilates ile gebe pilatesi arasında bazı benzerlik olsa dahi, bu ikisinin tamamen birbirinin aynısı olduğunu söylemek mümkün değildir. Antalya gebe pilatesi, normal pilates içerisindeki bazı egzersizleri içerir. Genel mantık aynı olsa da, bazı farklılıklar olduğu unutulmamalıdır. Peki, gebe pilatesi nedir? Nasıl yapılır?

Gebe Pilatesi Nedir?

Gebe pilatesine ilişkin tanımlama yapmadan önce pilatesin ne olduğundan bahsedilmesi gerekir. Pilates; esnek, dengeli ve güçlü bir vücuda sahip olmak için yapılan egzersizler olarak ifade edilir. Kendine has bir tarzı vardır ve bu tarzı ile diğer klasik egzersizlerden ayrılır. Gebe pilatesi Antalya ise anne adayının hem hamilelik sürecinin sorunsuz geçirmesi hem de doğum anına hazırlanması için egzersizler olarak ifade edilebilir.

Bilindiği gibi hamilelik döneminde vücutta çok ciddi değişimler meydana gelmektedir. Bu değişimler, fiziksel anlamda bazı zorlanmalara neden olabilir. Ayrıca hormonal değişimin de yaşandığı unutulmamalıdır. Söz konusu değişim ise duygusal anlamda bazı sorunlara neden olabilir. İşte gebe pilatesi Antalya ise bahsedilen sorunların giderilmesi veya etkilerinin azaltılması hedeflenir. Prenatal pilates olarak da ifade edilen hamile pilatesi, anne adaylarının önemli yardımcılarından birisi olarak nitelendirilebilir.

Gebe Pilatesine Ne Zaman Başlamalı?

Gebe pilatesinin olumlu etkilerinin bilinmesi, anne adaylarının bir an önce bu egzersizlere başlama isteği duymasına neden olur. Her ne kadar olumlu etkileri olan egzersizler olsa dahi, söz konusu egzersizlere istediğiniz zaman başlayamazsınız. Uzmanlar, gebe pilatesi Antalya için genellikle 12. ve 16. haftalar arasını önerirler. Ancak bu noktada mutlaka doktorunuzdan onay almanız gerektiğini unutmayın. Çünkü herkesin hamileliği aynı değildir ve bazı anne adaylarında farklı durumlar olabilir. Bu konudaki kesin kararın mutlak surette doktorunuz tarafından verilmesi gerekir.

Günümüzde internet üzerinden Antalya hamile pilatesi öğrenmek mümkündür. Ancak bu imkanın yanlış sonuçlara neden olma durumu vardır. Yanlış zamanda söz konusu egzersizleri yapmak, anne ve bebek sağlığını riske atabilir.

Gebelik Döneminde Kimler Pilates Yapamaz?

Hamilelik döneminde olan herkesin pilates yapması söz konusu dahi değildir. Bazı risk gruplarının kesin olarak pilates ve benzer egzersizlerden uzak durması gerekir. Bunlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Vajinal kanaması bulunan hamileler
  • Erken doğum riski bulunanlar
  • Erken memran rüptürü olanlar
  • Kronik hipertansiyon sorunu bulunanlar

Bunların haricinde farklı durumları olanların doktorları ile söz konusu egzersizleri detaylı olarak konuşmasında fayda vardır.

Hamilelikte Haftada Kaç Gün Gebe Pilatesi Yapılmalı?

Gebe pilatesi Antalya için haftada ne kadar zaman ayrılması gerektiği, merak edilen konulardan birisidir. Bu sorunun cevabı, anne adayının daha önce egzersiz yapıp yapmama durumuna göre farklılık gösterir. Ancak uzmanlar genellikle haftada 2-3 seansın uygun olacağı görüşünde birleşmektedir.

Egzersizlerin kaç tekrar olacağı konusu da yine kişilerin durumuna bağlı olarak farklılık gösterir. İlk defa hamilelik pilatesi yapanların 5 tekrarla başlaması ve zaman içinde bunu 10’a kadar çıkarması tavsiye edilir. Bunu süre olarak düşünürsek, her seansın başlangıçta 5 dakika olacağını söyleyebiliriz. Ancak zaman içinde bir seansın süresi 30 dakikaya kadar çıkarılabilir.

Uzmanlar tarafından bir seansın ortalama 30-45 dakika arasında olması gerektiğinin altı çiziliyor. Eğer bu konuda herhangi bir tereddüt yaşarsanız, doktorunuzda tavsiye alabilirsiniz. Gerekli yönlendirmeyi doktorunuzun yapacağından şüpheniz olmasın.

Gebe Pilatesi Nasıl Yapılır?

Hamilelik döneminde anne adaylarının çevik ve hızlı hareket etmesi söz konusu değildir. Zaten pilatesin doğasında hız ve aşırı güç harcama gibi durumlar yoktur. Mevzu Antalya gebelik pilatesi olduğunda ise bu hususlar daha da arka plana gider.

Öncelikle anne adaylarının kendini yormaması ve zorlamaması hususlarının dikkate alındığı unutulmamalıdır. Burada temel hedef kasların esnekliğinin arttırılması ve kan dolaşımının hızlandırılmasıdır. Bunların haricinde kalori harcama ve yağ yakma gibi hedefler kesinlikle yoktur.

Gebe pilatesi Antalya genellikle aletsiz bir şekilde yapılır. Ancak doktor onayı olması şartıyla, imkanı bulunanla aletli pilates de yapabilir. Bunun için bir eğitmenden yardım alınması gerektiği unutulmamalıdır.

Aşağıda hamilelik pilatesi kapsamında yapabileceğiniz bazı egzersizler ve bunlara ilişkin detaylar yer almaktadır.

·         Pelvik Taban Kası Egzersizi

Hamilelik sürecinde ve doğum esnasında pelvik taban kasları büyük bir öneme sahiptir. Buna bağlı olarak söz konusu kasların mutlak surette güçlendirilmesi gerekir. Bunun yapılacak egzersiz son derece kolaydır. İlk dizlerinizin üzerine oturun. Daha sonra ise idrarınızı tutmak için kaslarınızı sıkın. İşte bu işlemde pelvik kaslarınızı kullanmış olursunuz. Bahse konu egzersizi 10 defa tekrarlayabilirsiniz. Zaman için pelvik taban kaslarınız güçlenecektir.

·         Karın Kaslarını Güçlendirme Egzersizi

Bu egzersizi yapmak için ilk olarak yan yatmalı ve başınızı, bir kolunuzla desteklemelisiniz. Daha sonra nefes alma esnasında karın kaslarınızı yukarı doğru kaldırmayı deneyin. Bu şekilde en az 10 saniye bekleyin ve daha sonra kendinizi serbest bırakın.

·         Gerilme Hareketi

Bu hareket için ilk olarak dizlerinizin üzerine oturmalısınız. Ancak dizleriniz tamamen yere temas ederken, sizin ayakta durmanız gerekir. Daha sonra ise karın bölgenizi gevşeterek nefes alın. Nefes verirken ise karnınızı içe çekin, sırtınızı ise yukarı doğru kaldırın. Bu esnada başınızı öne bükün ve karın bölgenize bakın.

·         Kalçayı Germe Hareketi

Dizleriniz tamamen yere temas edecek şekilde pozisyon alın ve daha sonra da ellerinizi yere koyun. Nefes alın ve kalça kaslarınızı gererek arkaya doğru yaslanın. Bu işlem esnasında kollarınız yere paralel olana kadar geriye yaslanın. Kollarınızı bu noktada yere indirirken ise nefesinizi verin.

·         Kılıç Egzersizi

Ayaklarınızı kalça hizasından daha geniş olacak şekilde açın. Daha sonra ise bacaklarınızı diz kapaklarından kırarak, hafiften aşağıya yaklaşın. Bu konumdayken, kınından kılıcınızı çıkarıyor gibi sağ elinizi havaya kaldırın ve bacaklarınızı gergin konuma getirin.

·         Pelvik Bölgesi Egzersizi

İlk olarak sırtüstü yatın ve başınızı bir yastıkla yükseltin. Dizlerinizi bükün ve bu esnada nefes alın. Bu pozisyondayken belinizi aşağı indirin. Bu hareket sayesinde pelvik bölgeniz eğilecektir. Söz konusu egzersiz sayesinde pelvik kaslarınız ve beliniz güçlenir.

·         Üst Sırtı Germe Hareketi

Bağdaş kurarak oturun ve iki elinizi başınızın arkasında birleştirin. Nefes alın ve daha sonra vermeye başlayın. Nefes verirken karın bölgenizi içe çekin. Son olarak omuz bölgenizi gererek nefes alın ve başlangıç pozisyonuna dönün.

Söz konusu egzersizlerin haricinde de farklı olanları olduğunu unutmayın. Gebe pilatesi Antalya, egzersiz zenginliği ile bilinir. Bunlar arasından bazılarının nispeten daha önemli olduğu, uzmanlar tarafından ifade edilir. Özellikle pelvis, kalça va babacak kaslarının güçlendirilmesi hususuna dikkat etmelisiniz. Ayrıca egzersiz seçiminde doktorunuzdan görüş ve onay almayı kesinlikle ihmal etmeyin.

Hamilelikte Kaçınılması Gereken Pilates Egzersizleri

Gebelik sürecinde bütün pilates egzersizlerinin yapılması uygun değildir. Sadece doktorunuzun uygun gördüğü hareketleri yapmanız gerektiğini unutmayın. Bunun haricinde uzmanların fikir birliğine varmış olduğu bazı pilates hareketleri de vardır. Bunların kesinlikle hamilelik döneminde yapılmaması gerekir. Söz konusu egzersizler şunlardır:

  • Yüzüstü uzanmayı gerektiren her türlü egzersiz
  • Sırtüstü yatarak bir bacağı havaya kaldırmak suretiyle yapılan derin esnemeler
  • Rektus abdominisini daraltan sırtüstü egzersizler

Burada bahsedilenlerin dışında da yapmamanız gereken egzersizler olabileceğini asla unutmayın. Bundan dolayı bir pilates eğitmeni ile birlikte hareket etmeniz son derece önemlidir.

Gebe Pilatesinin Faydaları Nelerdir?

Gebe pilatesi Antalya, hamileler açısından çok önemli yararlar sağlar. Bu yararlardan öne çıkanlar genel hatları ile şu şekilde sıralanabilir:

·         Sezaryen Doğum Sonrası Toparlanma Kolaylığı

Düzenliği olarak egzersizler yapıldığında, kalça ve bacak kaslarında belirgin bir güçlenme olacaktır. Ayrıca anne adayının duruşunda da herhangi bir bozulma meydana gelmeyecektir. Bunlar sayesinde olası bir sezaryenden sonra anne adayı, hem çabuk toparlanacak, hem de bebeğini daha güvenli bir şekilde taşıyacaktır.

·         Normal Doğum Kolaylığı

Yukarıda yer alan bilgileri incelendiğinizde pelvik taban kaslarına yapılan vurguları fark etmişsinizdir. Gebelik pilatesi Antalya, söz konusu kasların güçlenmesi noktasında son derece etkilidir. Bu kaslar, normal doğumun ana kahramanlarından birisidir. Egzersizler sayesinde hem bu kasları güçlendirir, hem de bu kasları kontrol etmeyi öğrenirsiniz. Böylece normal doğumda önemli bir kolaylık yaşayacağınız söylenebilir.

·         Duruş Bozuklukları

Bilindiği normal bir vücut duruşunun temelinde, vücudun ağırlık merkezi vardır. Ancak gebelikle birlikte ağırlık merkezi yer değiştirmeye başlar. Uterusun zaman içinde büyümesi, bel bölgesindeki boşluğun biraz daha artmasıyla sonuçlanır. Bu boşluk, doğal olarak karnı ileriye iter ve bütün bunların sonucunda omurgaya aşırı yük biner. Böylece duruş bozukluğunun ortaya çıkması, neredeyse kaçınılmaz olur. Ancak gebe pilatesi Antalya yapıldığında, söz konusu durum yaşanmaz ve doğru postürü yakalama imkanı bulursunuz.

·         Cinsel Yaşam

Hamileliğin son dönemlerinde cinsel yaşamdan uzak durulması yönündeki tavsiyeler ve anne adaylarının farklı korkuları olduğu bilinen bir gerçektir. Bundan dolayı hamilelikte, uzun bir süre cinselliğe ara verilir. Doğum sonrasında cinselliğe hızlı bir geri dönüş, ancak perine kaslarının kendisini toplaması ile ilgilidir. Yapacağınız düzenli Antalya gebelik pilatesi ile perine kaslarının toparlanmasını hızlandırır ve cinsel yaşamınıza hızlı bir şekilde geri dönebilirsiniz.

·         Duygusal Rahatlık

Gebelik döneminde hormonların da etkisi ile duygusal anlamda ciddi dalgalanmalar yaşandığı herkes tarafından bilinir. Bu dalgalanmalar, sizi fazlasıyla yıpratabilir. Dolayısıyla da duygusal anlamda rahatlamak için pilates egzersizlerinden yararlanabilirsiniz.

·         Sindirim Sorunlarını Engelleme

Hamilelik sürecinde bebeğin büyümeye başlaması ile birlikte iç organların önemli bir bölümünün yerleri değişir. Bu durum, genellikle sindirim sisteminde farklı sorunların yaşanmasına neden olur. Öyle ki, hazımsızlık ve kabızlık gibi sorunların hamilelik süresince yakanızı bırakmamasına dahi şahit olabilirsiniz. Ancak Antalya gebe pilatesi yaparak bu sorunları kolay bir şekilde aşmanız mümkündür. Yapılan egzersizler sayesinde sindirim sisteminiz, çok daha rahat çalışır.

·         Düşük Vajinal Yırtık Riski

Bilindiği gibi normal doğumların azımsanmayacak kadarında, vajinal yırtıklar yaşanır. Bu yırtıklar, anne adayları için olumlu bir durum değildir. Böyle bir sorun yaşamamak için düzenli olarak gebe pilatesi Antalya yapabilirsiniz. Bu egzersizler sayesinde pelvik, bacak ve kalça kasları güçlenir. Böylece normal doğum çok daha rahat bir şekilde gerçekleşir.

·         Gebelik Sonrasında İdrar Kaçırma Sorunları

Bebeğin anne karnında büyümesine bağlı olarak rahime olan baskı her geçen gün biraz daha artar. Bu baskı, bazı durumlarda sarkmalara neden olur ve bunun sonucunda idrar kaçırma sorunları ortaya çıkar. Hamilelik sonrası dahi devam eden bu sorunu engellemenin en kolay yolu, pelvik kaslarının güçlendirilmesidir. Bu ise hamilelik pilatesi ile sağlanabilir.

·         Kan Akışı

Düzenli olarak egzersiz yapmak, kan akışının düzelmesine neden olur. Kan akış hızı ise bütün vücudu etkileyen önemli bir durumdur. Bu bağlamda sadece kan akış hızı için daha Antalya gebe pilatesi yapılabilir.

·         Doğum Sonrası Yorgunluk

Doğum sonrasında anne adaylarının ciddi şekilde yorgun olacağını söylemek yanlış olmaz. Bu duruma bağlı olarak bebekleri ile ilgilenmede, zaman zaman sorun yaşamaları da muhtemeldir. İşte böyle bir duruma düşmemek için Antalya gebe pilatesi yapılabilir. Bu egzersizler sayesinde gebelikten sonraki yorgunluğun çok daha etkili bir şekilde atılması mümkün hale gelir.

Yukarıda, gebe pilatesinin sağlamış olduğu bazı yararlardan bahsedilmiştir. Bunların haricinde de farklı yararları olduğu unutulmamalıdır. Ancak kişilerin genel özelliklerine bağlı olarak buradaki yararların görülme derecesinde bazı farklılıklar olabileceği unutulmamalıdır.

Gebelik Pilatesi Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

Hamilelik sürecinde en önemli hususlardan birisi anne ve bebeğin güvenliğidir. Bunu sağlamak için ekstra önlemler alınması gerekebilir. Mevzu Antalya gebe pilatesi olduğunda da burada bahsedilenler geçerlidir. Bu bağlamda hamilelik pilatesinden önce dikkat edilmesi gereken bazı hususlar hakkında bilgi sahibi olmanız son derece önemlidir. Bunlar, şu şekilde sıralanabilir:

  • Gebe pilatesi Antalya, herkesin evinde yapabileceği bir egzersiz olarak görülebilir. Ancak bu noktada profesyonel bir eğitmenden destek almak çok daha doğru olacaktır. Böylece olası yanlışlıklardan çok daha etkin bir şekilde korunmuş olursunuz.
  • Enerjinizin tamamını egzersizde kullanmayın. Unutmayın, Antalya gebe pilatesi güç gerektiren bir egzersiz değildir. Kesinlikle yorulmamaya özen gösterin.
  • Pilates yaparken size rahatsızlık veren kıyafetler giymeyin.
  • Dengenizi her zaman kontrol edin. Nihayetinde karnınızda bir bebek var ve bu durum sizin dengenizi daha çabuk kaybetmenize neden olabilir.
  • Egzersizleri yemekten hemen sonra yapmayın. Kendinizi güçlü hissettiğiniz ve aç olmadığınız zamanlarda bu egzersizleri yapmanız, çok daha doğru olacaktır.
  • Egzersizler esnasında herhangi bir rahatsızlık hissederseniz, hemen egzersiz yapmayı bırakın. Daha sonra kendinizi kontrol ederek, her şeyin yolunda olduğundan emin olun.
  • Gebeliğin ilerleyen dönemlerinde sırtüstü yattığınızda, kesinlikle ayaklarınızı uzun süre yukarı kaldırmayın. Bu durum, kan akışının olumsuz etkilenmesine ve kalbe yeteri kadar kan gitmemesine neden olabilir.
  • Egzersizler esnasında susuz kalmamaya özen gösterin.

Antalya gebe pilatesi ile ilgili genel hususlar bu şekildedir. Söz konusu hususlar dikkate alındığında, rahat bir hamilelik süreci, kolay bir doğum ve hızlı bir doğum sonrası toparlanma için pilatesin son derece önemli olduğundan bahsedilebilir. Ancak buradaki egzersizlerin doğru yapılması çok önemlidir. Günümüzde profesyonel olmayan kişiler dahi, kendilerini eğitmen gibi tanıtabilmektedir. Böyle kişilerin bilgisizce yaptıkları yönlendirmeler, farklı sorunlara neden olabilir. Dolayısıyla da böyle durumlara düşmemek için profesyonel eğitmenleri tercih etmeniz gerektiğini unutmayın.

Gebe pilatesi Antalya sayesinde kendinizi sürekli zinde hissedeceksiniz. Hamilelikte sık sık görülen ağrılar ve rahatsızlıklar, sizde büyük oranda görülmeyecektir. Pelvik kaslarınızın güçlü olması sayesinde normal doğumda kesinlikle zorlanmayacaksınız. Bütün bunlar ise sadece sizin değil, aynı zamanda bebeğinizin sağlığı açısından da çok önemlidir. Bebeğiniz dünyaya geldiğinde, onunla daha iyi ilgilenme fırsatını ve gücünü kendinizde bulacaksınız.

HEMEN ARA 0533 717 74 79