Antalya Fitness – Antfit Spor Merkezi

Antalya Fitness – Antfit Spor Merkezi

Antalya Fitness – Antfit Spor Merkezi

Antalya Fitness – Antfit Spor Merkezi

Fitness

Sağlık yaşamak denildiği zaman insanların aklına genellikle spor yapma ve doğru beslenme kavramları gelir. Bunlardan spor yapma ise direkt olarak akıllara Antalya fitness kelimesini getirir. Peki, fitness nedir? Nasıl yapılır? Bu ve benzer soruların cevaplarını sizler için detaylı bir şekilde inceledik.

Fitness Nedir?

Fitness, İngilizceden dilimize değişmeden geçen bir kelimedir. Kelime anlamı; sağlıklı olmak, sağlıklı yaşamak, formda ve zinde olmaktır. Bütün bunlar aynı zamanda “fit olmak” ifadesi ile de açıklanır. Kelime anlamı bu şekilde olmasına karşın Antalya fitness, bir spor dalı olarak ifade edilebilir. Özel ekipmanlar ile yapılan egzersizler ve bunların sonucunda formda olma durumu, fitness olarak açıklanabilir.

Burada bahsedilen kavrama ilişkin daha farklı tanımlamalar da vardır. Bazı uzmanlar; bir organizmanın çevresine uyum sağlaması, sağlıklı yaşaması ve neslini devam ettirmesini fitness olarak açıklamıştır. Dolayısıyla da bu kavramın sadece spor yapmak ve fit bir vücuda sahip olmak anlamına geldiğine düşünülmemesi gerekir. Kendisine düşen fiziksel ödevi güvenli ve etkili bir şekilde gerçekleştirmesi ve yaşam kalitesini arttırmasıdır.

Fitness; kişinin dayanıklı, esnek, çevik ve güçlü olması için yapılan egzersizler bütünüdür. Daha farklı bir ifade ile sporcunun estetik ve atletik olmasını sağlar. Bunu yaparken de, sadece tek bir bölgeye odaklanmaz ve bütüncül olarak vücudun gelişmesini sağlar.

Fitness’ın Faydaları Nelerdir?

Fitness Antalya, doğru ve düzenli bir şekilde yapıldığında sporculara farklı yararlar sağlar. Öyle ki, sağlamış oldukları karşısında bazen insanlar şaşır. Sadece fiziksel anlamda değil, aynı zamanda psikolojik ve zihinsel anlamda da insanlara kattıkları vardır. Bu yararlardan öne çıkanları genel anlamda şu şekilde sıralamak mümkündür.

Kas Gücü

Fitness egzersizlerinin ilk etkilerinden birisinin kas gücünü arttırması olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır. Ağırlık kaldırma ve benzer antrenmanlar ile kaslara belirli oranda bir yük biner. Bu durumda kaslar daha fazla çalışır. Geçmişe göre artan bu yüke bağlı olarak kas gücünde zaman içinde belirli oranda bir artış meydana gelecektir. Bu artış oranı her sporcuda farklı olabilir. Yapılan egzersizlerin zorluğu, ne kadar tekrar edildiği ve beslenme şekline bağlı olarak kas gücü farklı oranlarda artar.

Kas gücüne ilişkin ölçümler squat ve bench press gibi egzersizlerle ölçülür. Bunlara bakılarak kas gücünün artıp, artmadığını söylemek mümkündür. Ancak kesin sonuçlar için biyomekanik ekipmanlardan yararlanılması gerektiği unutulmamalıdır.

Esneklik

Fitness Antalya yapmaya başlamadan önce insanların kaslarının esnekliği oldukça azdır. Bunun temel nedeni ise günlük yaşamda kasların çok fazla esnetilmemesidir. Ancak egzersizlere başlandıktan sonra kasların yoğun bir şekilde çalışması söz konusu olacaktır. Böylece kaslardaki esneme oranı biraz daha artacaktır. Yapılacak olan egzersizlere bağlı olarak esneklik oranı farklılık gösterebilir. İnsanların vücutlarının esneklik kazanması, yaşam kalitelerine olumlu etki eden hususlardan birisi olarak ifade edilebilir.

Denge

Günlük yaşamın koşuşturmacası içinde vücut dengesine çok fazla odaklanılmadığını söylemek yanlış olmaz. Bu durum, denge özelliğinin gerilemesine neden olabilir. Egzersizler yapılmaya başlandığında, sporcuların denge özelliklerinin nasıl olduğu çok daha net bir şekilde görülür. Bir hareketin, belli bir konumda yapılması, tek ayak üzerinde durmak, dengesiz nesnelerin üzerinde durmak ve böyle bir konumdayken top veya benzer nesneleri yakalamaya çalışmak gibi aktiviteler, dengenin ölçülmesini sağlar. Yine bu türden antrenmanlar yapılarak sporcuların vücut dengelerini kazanmaları sağlanır.

Kardiyovasküler Dayanıklılık

Kardiyovasküler sistem denildiğinde akla kalp ve dolaşım sistemi gelir. Kalp, kan dolaşımı ve burada taşınan oksijen miktarının ne kadar olduğu ise kardiyovasküler dayanıklılık ile ifade edilebilir. Uzun süre spor yapmayanların bu alandaki dayanıklılıkları oldukça düşüktür. Bu tür kişiler hızlı bir şekilde egzersiz yapmaya başladıklarında, kısa bir süre sonra ciddi bir yorgunluk hissederler. Ancak Antalya fitness sayesinde bu alandaki dayanıklılık zaman içinde kademeli olarak artar. Böylece bahse konu dayanıklılık yaşamın diğer alanlarını da olumlu olarak etkiler.

Kas Dayanıklılığı

Bazen kas gücü ile karıştırılan bir kavramdır. Buradaki kas dayanıklılığı, bir hareketin kaç defa tekrar edilebileceği ile ilgilidir. Düzenli olarak egzersiz yapmak, kasların dayanıklılığını belirgin bir şekilde arttırır.

Hız ve Çeviklik

Yapılan egzersizler ile birlikte kasların tepki verme hızında ciddi bir artış meydana gelecektir. Bu sayede sporcular eskiye göre daha hızlı ve çok daha çevik olacaktır.

Vücut Yapısı

Antalya fitness ile ilgilenmek isteyenlerin en fazla ilgisini çeken noktalardan birisi vücut yapısıdır. Vücut yapısının ne kadarının kas, ne kadarının yağ, ne kadarının kemik olması ile fazlası ile ilgilenilir. Hatta bazı insanların fitness yapmalarının tek amacı, yağların yakılması ve kas kütlesinin arttırılması olabilir.

Stres ve Mutluluk

Fitness yapmak, sadece fiziksel olarak insanları etkilemez, aynı zamanda zihinsel ve psikolojik anlamda da dolaylı etkilere sahiptir. Düzenli olarak spor yapmak, kan akışının normale dönmesini sağlamak, hormon dengesinin düzelmesini sağlar. Zamanlarını kaliteli bir şekilde geçirdiğini düşünen insanlar, mutlu olurlar ve stresten kurtulurlar. Dolayısıyla da fitness Antalya yapmanın mutluluk verici ve stres azaltıcı bir etkisi olduğu söylenebilir.

Vücut Tipine Göre Fitness Rehberi

Fitness yapmaya başlamadan önce vücut tipinizi öğrenmeniz ve buna uygun olacak şekilde çalışmanız gerekir. Yani herkesin aynı hareketleri yapması gibi bir durum söz konusu değildir. Vücut tipinizi ise kilonuz ve boyunuzdan yola çıkarak belirleyebilirsiniz. Vücut kitle indeksi, bu noktada son derece belirleyici olacaktır. Buradan alacağınız sonuca göre aşağıda yer alan seçeneklerden herhangi birisini seçebilirsiniz.

Kilo Verme ve Zayıflama

Fitness Antalya yaparak kilo vermek istiyorsanız, yapmanız gereken temel işlem kalori açığı oluşturmaktır. Yani besinler üzerinden almış olduğunuz kalorilerin miktarının, egzersizlerde yaktığınızdan daha az olması gerekir. Böylece vücudunuzun bu açığı kapatmak için farklı noktalarda depolanmış olan yağları yakacaktır.

Bu noktada öncelikle uygun bir beslenme programı hazırlamalı veya bu konuda yardım almalısınız. Böylece gıdalar üzerinden almış olduğunuz kalori miktarı azalacaktır. Daha sonra ise kardiyo ve benzer egzersizler üzerinden kalori yakmalısınız. Burada bahsedilen basit plana uyduğunuzda, kısa süre içinde kilo vermeye başladığınızı göreceksiniz.

Zayıflayarak Kas Hacmini Arttırma

Yağ yakmanın yanında kas hacmini arttırmak istiyorsanız, bu defa izleyeceğiniz plan çok daha farklı olacaktır. Öncelikle yağ yakmak için kalori açığı oluşturmanız gerektiğini artık biliyorsunuz. Bunun için doğru bir diyet belirlemeli ve buna harfiyen uymalısınız. Diyeti belirlerken Antalya fitness eğitmeninden yardım alabilir ya da bir beslenme uzmanına başvurabilirsiniz.

Kalori açığını arttırmak için yine kardiyo antrenmanlarını yapmanız gerekir. Ancak buna ek olarak ağırlık da çalışmalısınız. Böylece kaslarınızı da geliştirmiş olacaksınız. Buradaki kalori dengesinin iyi ayarlanması gerektiği unutulmamalıdır. Çünkü kardiyo ve ağırlık çalışmak, ciddi oranda kalori yakmanızı sağlayacaktır. Eğer diyetinizle aldığınız kalori miktarı çok düşük olursa, vücudunuz kısa süre içinde güçsüz düşebilir.

Kilo Alarak Kas Hacmini Arttırma

Zayıf bir vücudunuz var ise kas yapmak için aynı zamanda kilo da almalısınız. Bu noktada kalori fazlalığı oluşturmanız gerekecektir. Üstelik fitness Antalya da yapacağınız için tüketeceğiniz kalori miktarı daha fazla olacaktır. Kısacası normale göre çok daha fazla yemek yemeye çalışmalı ve öğünlerinizin protein ağırlıklı olmasını sağlamalısınız. Egzersiz olarak ise ağırlık çalışabilirsiniz.

Fitness’a Yeni Başlayanlarda Beslenme Nasıl Olmalı?

Fitness yapmak denildiği zaman insanların aklına ilk olarak egzersiz gelir. Ancak egzersiz ile aynı öneme sahip beslenmeye genellikle önem verilmez. Beslenme, fitness Antalya yapmanın en önemli ayaklarından birisidir. Dolayısıyla da sporcuların egzersizin yanında doğru beslenmeye de dikkat etmeleri gerekir. Özellikle yeni başlayanlar için bu durum çok daha önemlidir.

Beslenmenin Temeli Olan Kalori ve Makrolar

Beslenmenin temeli olan iki farklı unsur vardır. Bunlardan birisi kalori, diğeri ise makrodur. Bu iki unsur, alınacak her türlü gıdada göz önünde bulundurulmalı ve ona göre hareket edilmelidir. Yani beslenme programı yaparken, makroları ve kalorileri dikkate almak zorunludur. Aksi takdirde ortaya çıkan sonucun koca bir hayal kırıklığından öteye geçmeyeceğini asla unutmayın.

Vücut içinde gerçekleşen işlemler ve kişilerin yaptıkları her türden hareket için enerjiye ihtiyaç duyulur. İşte bu enerjiye, kalori denir. Vücut tarafından alınan besinler sindirilir ve bunlar enerjiye, yani kaloriye dönüştürülür. İhtiyaç duyulan enerji buradan karşılanır. Eğer enerji fazla gelirse, bu da yağa çevrilerek depolanır.

Makrolar ise alınan besinlerin yapıtaşlarıdır. Bilindiği gibi besinler genel anlamda üç ana sınıfa ayrılabilir. Bunlar; protein, karbonhidrat ve yağdır. İşte bunlar, makrolar olarak ifade edilir. Antalya fitness yaparken söz konusu makroların çok büyük bir önemi vardır.

Fitness için hazırlanacak beslenme programında mutlak surette kalori ve makrolar dikkate alınmalıdır. Örneğin; kas kütlesinin artması için protein ağırlıklı beslenilmeli, zayıflamak için ise kalori açığı oluşturulmalıdır. Örnek üzerinden de anlaşılacağı gibi beslenmeye ilişkin planlamanın temelinde makrolar ve kaloriler vardır.

Yeni Başlayanlar için Gıda Takviyeleri (Supplementler)

İlk defa Antalya fitness yapacak olanlar, hedeflerine bir an önce ulaşmak için kestirme yolları ararlar. Bunun için de genellikle gıda takviyelerine yönelirler. Ancak bu düşüncenin son derece yanlış olduğunun altının çizilmesi gerekir. Çünkü burada öncelik verilecek konu kesinlikle supplementler değildir.

Supplementler, gıda takviyesi anlamına gelir. Yani sporcuların beslenmeden karşılayamadıkları makroları sağlamak için takviye olarak aldıkları gıdalardır. Yeni başlayanların bu noktada herhangi bir ihtiyacı yoktur. Çünkü egzersizlere yeni başlanmış, beslenme programı yeni uygulanmıştır. Dolayısıyla da bunların sonucu görülmeden gıda takviyesi almak mantıklı olmayacaktır.

İlerleyen dönemlerde yüksek protein ihtiyacının besinlerden karşılanamaması durumunda protein tozu gibi ek takviyelerden yararlanılabilir. Ancak bunların kararını eğitmeninizin vermesi gerektiğini asla unutmayın. Yani kendi başınıza bu noktada herhangi bir karar almayın.

Fitness ile İlgili Merak Edilen Konular

Fitness Antalya ile ilgili merak edilen konular, yeni başlayanlar için son derece önemlidir. Çünkü internetin yaygınlaşmasına bağlı olarak diğer konularda olduğu gibi, fitness konusunda da belli oranda bir bilgi kirliliği vardır. Bu durum, yeni başlayanların farklı konularda tereddüde düşmesine neden olabilir. Şimdi bu bilgi kirliliğinin olduğu alanlara ilişkin açıklamalara geçelim.

Sporu Bırakınca Kasların Durumu

Fitness ile en yaygın görüşlerden birisi, egzersizleri bıraktıktan sonra kasların sarkmasıdır. Ancak bunun kesinlikle doğru olmadığının bilinmesi gerekir. Öncelikle kasların yapısını dikkate aldığınızda sarkma gibi bir durumun meydana gelmeyeceğini anlamanız lazım. Bir diğer husus ise çalışmaya bağlı kaslarınızın büyüdüğü gibi, çalışmayı bıraktığınızda da bir miktar küçülmesi söz konusu olur. Küçülme, asla sarkma değildir.

Egzersizleri bıraktıktan sonra beslenmenize dikkat etmez ve kilo almaya başlarsanız, vücudunuz doğal olarak yağlanacaktır. Yağ miktarı arttıkça sarkmalar meydana gelebilir. Buradaki sarkma, fitness Antalya yapmayı bırakmaktan dolayı meydana gelmez. Sarkmanın nedeni, aşırı kilo alımıdır.

Cilt Lekeleri ve Yırtıklar

Vücut ölçülerinin hızlı bir şekilde artmasına bağlı olarak ciltte yırtık ve lekeler meydana gelebilir. Örneğin, hamilelik sürecinde kadınların bir bölümde bu sorun meydana gelir. Benzer şekilde Antalya fitness yaparken vücut ölçülerinin hızlı bir şekilde artmasına bağlı olarak ciltte leke ve yırtık meydana gelebilir. Bunların önüne geçmek için doktor tavsiyesi ile krem ve losyon kullanabilirsiniz.

Tekrar Sayısı

Yapılan egzersizlerin ne kadar tekrar edileceği konusu da merak edilen hususlardan birisidir. Bazıları çok tekrarı, bazıları ise az tekrarı savunur. Peki, hangisi doğru? Tekrar sayısının ne olacağına dair sorulan soruların tam bir cevabı yoktur. Çok tekrar ile kasların gelişimi, az tekrar ile de kasların güçlenmesi sağlanır. Programınızın durumuna ve hedeflerinize göre bunlardan uygun olanı tercih edebilirsiniz. Bu noktada eğitmenleriniz gerekli bilgilendirmeyi yapacaktır.

Ağırlık Çalışmaları

Ağırlık çalışmak, kasların gelişimini sağlamak için tercih edilen en etkili yollardan birisidir. Burada da az ağırlık mı, yoksa çok ağırlık mı şeklinde sorular sorulmaktadır. Bu sorunun da tam bir cevabı olduğu söylenemez. Kişinin durumuna bağlı olarak ilgili sorunun cevabı değişir. Ancak doğru teknik kullanıldığında, kas gelişimi için çok ağrılığın her zaman daha iyi olacağını söylemek yanlış olmayacaktır.

Split ve Tüm Vücut

Antalya fitness yaparken split veya tüm vücut çalışma gibi farklı seçenekler vardır. Burada doğru olan, birçok uzmana göre tüm vücuttur. Olabildiğince fazla kası çalıştırmak, istenen sonucun alınması adına daha doğrudur. Split ise genellikle profesyonel sporcular tarafından tercih edilir. Ayrıca sakatlık durumları söz konusu olduğunda da split tercih edilebilir.

Kaslardaki Ağrılar Ne Anlama Gelir?

Fitness Antalya yaparken karşılaşılan sorunlardan birisi de kaslarda oluşan ağrılardır. Bu ağrılar genellikle kasların gelişimine bağlanır. Ancak bu düşünce her zaman doğru değildir. Uzun bir süre spor yapmayan birisinin egzersizlere başlamasına bağlı olarak kaslarında ağrı oluşması gayet normaldir. Ancak bu ağrılar geçicidir. Yani 2-3 hafta içinde ağrıların tamamen geçmesi gerekir. Bu süreye rağmen ağrılar geçmiyor ise bu noktada bir sorun olduğu düşünülebilir. Ya yapılan egzersizler yanlıştır ya da kaslar gereksiz yere aşırı zorlanıyordur. Bu hatanın düzeltilmesi gerekir.

Hangi Hareketler, Neredeki Yağları Yakar?

Fitness Antalya yapmanın amaçlarından birisi de yağların yakılmasıdır. Bu noktada insanlar, hangi hareketlerin neredeki yağları yaktığını merak eder. Ancak bu sorunun cevabı yoktur. Hatta söz konusu sorunun kendisinin dahi hatalı olduğunun bilinmesi gerekir. Yapılan egzersizlerin tek başına yağ yakması söz konusu değildir. Burada esas olan kalori açığı oluşturmaktır. Bu açık oluştuktan sonra vücut, en kolay yakabileceği yağlardan başlayarak yağları yakar. Kalori açığı oluşturmayı belirli bir süre başaran kişiler, vücutlarındaki fazlalık yağların tamamını yakar.

Fitness ve Hantallaşma Arasında Bağ Var Mı?

Antalya fitness doğru bir şekilde yapıldığında hız ve çeviklik kazandırır. Zaten bu egzersizlerin temel amaçlarından birisi de burada bahsedilen hususlardır. Ancak bazı sporcular sadece kas kütlelerine odaklanır ve yanlış teknikler uygular. Buna bağlı olarak kas hacimleri çok fazla artmasına rağmen, ciddi bir hız kaybı yaşarlar.

Kasların Şekli Nasıl Değişir?

Kasların şeklinin değişmesi gibi bir durum söz konusu değildir. Kasların sadece hacimleri ve ağırlıkları artar. Doğru egzersizler ile kaslar çalıştırıldığında, bir süre sonra kas kütlesi kendiliğinden artmaya başlayacaktır. Bunun için dikkat etmeniz gereken hususlar, düzenli ve doğru egzersiz ile doğru beslenmedir. Bahsedilen hususların haricindeki unsurlara kafa yormanıza gerek yoktur.

HEMEN ARA 0533 717 74 79